Kaip prekę paversti perkama?
|Pelno siekimas yra kiekvienos verslo srities svarbiausias tikslas. Jis įgyvendinamas parduodant prekes ar paslaugas vartotojui. Kad pelnas augtų ir šis procesas vyktų dar sparčiau nei prieš tai, pasitelkiamos įvairios priemonės, kurias bendrai galima apibūdinti kaip pardavimų skatinimą. Šiuolaikiniame versle yra daugybė teorijų, kurios priklausomai nuo verslo krypties ir rinkos yra taikomos pardavimams didinti.
Visų pirma, prekybos skatinimas gali būti vykdomas ATL (angl. above the line) principu, kuris apima įprastas reklamos priemones, tokias kaip televizija, radijas, laikraščiai. Pastaruoju metu, ši sritis yra šiek tiek praradusi pozicijas, tačiau jos įtaigumą visgi sunku paneigti. Toks produkto skatinimas reikalauja nemažų išlaidų, nes vartotojų pasiekiamumas didžiąja dalimi yra lemiamas, kokioje vietoje, kokiu metu, formatu rodoma reklama. Taigi metodas „virš linijos“ yra veiksmingas, jei turima pakankamai lėšų.
Antras principas yra BTL (angl. below the line), kurį sudaro ne tokios įprastos reklamos priemonės. Tai gali būti įvairaus pobūdžio reklama internete, dalyvavimas įvairiuose renginiuose: seminaruose, parodose. Tam tikru požiūriu šis metodas gali būti pigesnis, jei pakanka išradingumo, kaip kitaip ir netradiciškai pasiūlyti savo produkciją rinkai. Ypač didelę svarbą šiomis dienomis įgauna įmonės internetinė svetainė, kuri turi ne tik džiuginti akį patogiu dizainu, tačiau ir teikti pakankamai naudingos, unikalios informacijos.
Vienas iš tokių naudingų klientų atžvilgių svetainių pavyzdžių yra automobilių dalimis prekiaujančios UAB “Autoera” tinklapis. Jame galima greitai gauti atsakymą į užklausą dėl reikiamos prekės. Specialistai, įvertinę Lietuvos ir užsienio tiekėjų pasiūlymus, apibendrina bei pateikia optimaliausias galimybes. Šios savybės suteikia internetinei svetainei būtino funkcionalumo ir užtikrina lankomumą. Taigi tinklapis gali būti puiki reklama, reprezentuojanti įmonę, ir tuo pačiu veikti kaip paslaugų bei prekių teikimo kanalas.
Pardavimai yra galutinis tikslas, į kurį orientuojasi visi verslininkai. Žinoma, priklausomai nuo pačios prekės ar paslaugos, pardavėjo įgūdžių, reklamos, prekyba gali didėti ar mažėti. Jai skatinti gali būti pasitelkiamos ATL – tradicinės reklamos priemonės ar BTL – netipiniai sprendimai. Pastaroji rūšis yra kiek mažiau varžoma galimų skirti išlaidų kiekiu, leidžia įgyvendinti kūrybingus sumanymus, pasinaudoti internetino teikiamai privalumais.