Kaip miesto dviračiai užvaldė Daniją?

1960 metais automobiliai labai rimtai grasino išstumti dviračius, kaip transporto priemonę, iš Danijos miestų. Tačiau naftos krizė, aplinkosaugos judėjimai ir prieštaringi kelių projektai tam sutrukdė. Tai tik dalis Danijos miesto dviračių istorijos. Bet apie viską nuo pradžių.

Danijoje miesto dviračiai yra labai populiari transporto priemonė, bet ne visada viskas buvo taip. Dviračiai buvo išrasti tik 19 amžiuje, o pirmosios transporto priemonės buvo primityvios. Nepaisant to, jos greit užkariavo jaunų ir aukštesnei socialinei klasei priklausančių vyrų širdis. Jie dviračius naudojo sportui ir laisvalaikiui. Visgi, netrukus šia transporto priemone pradėjo naudotis ir vargingesni žmonės, kurie neišgalėjo mokėti už transporto bilietus. Taip pradėjo populiarėti miesto dviračiai. Su jų atsiradimu vyrai ir moterys turėjo daugiau galimybių keliauti. Būtent nuo to laiko danams miesto dviračiai asocijuojasi su laisve.

Danijos miestuose dviračiais visi ir visur važinėti pradėjo apie 1930-uosius. Tai tęsėsi apie 30 metų, kol pagerėjusi šeimų socialinė padėtis leido joms pirkti automobilius. Atsirado daugiau spūsčių, nelaimingų atsitikimų ir tai liūdino danus. Visgi, jau minėta naftos krizė nupūtė dulkes nuo dviračių. Nuo 1970 metų Danijos miestuose pradėtos įrenginėti dviračių juostos, o miesto dviračių mėgėjų gretos pradėjo augti.

Taigi, nuo 20 amžiaus pabaigos iki šių dienų Danijoje susiformavo dviratininkų kultūra visose socialinėse grupėse. Daugeliui danų dviratis asocijuojasi su laisve ir sveikata, o pastaraisiais metais ir su energija. Tačiau šiems skandinavams to nėra gana, todėl trys didžiausi Danijos miestai – Kopenhaga, Arhusas ir Odensė – pasitelkė reklamą ir siekia toliau didinti miesto dviračių populiarumą.