Muitinės tarpininkavimo paslaugos
|Muitinės tarpininkavimo paslaugos – tai tarpininkavimas tarp prekių/krovinių siuntėjo ir muitinės įstaigos. Gabenant krovinius tarptautiniu mastu – reikia pildyti daug įvairių dokumentų ir atlikti tam tikras procedūras. Tam reikalingos profesionalios tarpininkavimo paslaugos, kurias atliktų muitinės tarpininko pažymėjimą turintis asmuo.
Muitinės tarpininkavimas apima įvairių dokumentų paruošimą, užpildymą, sutarčių vykdymą ir kontrolę, taip pat fizinį atstovavimą muitinės įstaigoje.
Kokius dokumentus turi paruošti muitinės tarpininkavimo paslaugų atstovas?
- TIR Carnet knygelė. Tai TIR asociacijos išduodamas dokumentas, kuris garantuoja saugų krovinio ar prekių gabenimą iš vienos šalies į kitą.
- Intrastato ataskaita. Šiuo dokumentu renkama tarp Europos Sąjungos valstybių vyktomos prekybos statistika. Intrastatas privalomas tiems PVM mokėtojams, kurie per metus į šalį įveža arba išveža prekių už tokią sumą, kuri viršija nurodytas ribas. Tas ribas kasmet nustato ir iki spalio 30d. paskelbia Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Šias ataskaitas galima pateikti internetu arba materialia forma.
- BAD (bendrojo administracinio dokumento) pildymas. Šis dokumentas skirtas tranzito, eksporto ir importo procedūroms. Jis turi būti pateikiamas muitinės įstaigai.
Ką dar daro muitinės tarpininkai?
Muitinės tarpininkavimo paslaugos (http://www.adrem.lt/lt/paslaugos/muitines-tarpininkavimas) nesibaigia dokumentų paruošimu, užpildymu ir pateikimu. Tarpininkai savo užsakovams taip pat atstovauja pačioje muitinės įstaigoje – bendrauja su muitininkais ir t.t. Dėl to šios specialybės atstovai turi būti patyrę ir kompetetingi, taip pat būtinai turi turėti specialų muitinės tarpininko pažymėjimą.