Didžiosios metų akcijos

Mažmeninės ir didmeninės prekybos atstovai taiko įvairias rinkodaros strategijas tam, kad pritrauktų daugiau pirkėjui bei taip padidintų pardavimus. Vienas iš tokių rinkodaros metodų yra įvairių akcijų skelbimas, kurių metu parduodamoms prekėms yra taikomos didelės nuolaidos. Štai keletas populiariausių akcijų tipų, kuriuose daugiau ar mažiau esame sudalyvavę visi.

Juodasis penktadienis

Juodasis penktadienis yra neoficialus lapkričio mėnesio paskutinio penktadienio pavadinimas. Šią dieną daugelis parduotuvių savo parduodamoms prekėms taiko itin dideles nuolaidas bei numatydamos didelį pirkėjų susidomėjimą savo parduotuves atidaro anksčiau nei įprastą dieną. Ši diena laikoma kalėdinio apsipirkimo etapo pradžia.

Istoriškai ši diena yra siejama su amerikiečių švenčiama Padėkos diena, kuri yra dieną prieš juodąjį penktadienį. Pirmą kartą, dvidešimto amžiaus septintajame dešimtmetyje, terminą juodasis penktadienis panaudojo Filadelfijos policijos pareigūnai norėdami apibūdinti po Padėkos šventės ateinančią dieną išaugantį intensyvų judėjimą gatvėse. Šią dieną Amerikoje tradiciškai prasidėdavo kalėdinis apsipirkimo maratonas ir policija tam ruošdavosi iš anksto.

Didysis šeštadienis

Didysis šeštadienis – tai paskutinis šeštadienis prieš Kalėdas. Kadangi tai paskutinis savaitgalis prieš didžiąsias metų šventes, šią dieną visi, kurie neskyrė tam laiko prieš tai, skuba pirkti maisto produktus skirtus šventiniam stalui bei kalėdines dovanas skirtas artimiesiems ir draugams. Šie pirkėjai yra vadinami paskutinės minutės pirkėjais. Šią dieną daugeliui prekių yra taikomos akcijos ir didelės nuolaidas bei parduotuvės dirba ilgiau nei įprastai. Visi vienareikšmiškai sutinka, kad šią dieną prekybininkai gauna didžiausias pajamas lyginant ją su kitomis metų dienomis.

Kibernetinis pirmadienis

Pirmą kartą kibernetinio pirmadienio terminas buvo panaudotas 2005 metų lapkričio 28 d. Tą dieną JAV internetinės prekybos atstovai sudarė galimybę prekes pigiai įsigyti ne tik įprastose prekybos vietose, bet ir internetu. Tai buvo paskatinimas pirkėjus pigiai apsipirkti ne tik per prieš dvi dienas buvusį juodąjį penktadienį, bet ir šią dieną. Kaip didžiausi pliusai šio elektroninio apsipirkimo buvo įvardijami tai, kad nereikia stovėti ilgose eilėse bei šios akcijos metu daugeliui prekių taikomos tokios pat didelės nuolaidos, kaip ir juodąjį penktadienį.

Išpardavimas

Šis terminas yra taikomas tuomet, kai yra paskelbiamas mažmeninis arba didmeninis turimos produkcijos išpardavimas prekėms taikant itin dideles nuolaidas. Dažniausiai prekės yra išparduodamos dėl sezono kaitos ar dėl turimų per didelių produkcijos atsargų. Taip pat prekės būna išparduodamos parduotuvės bankroto atveju arba dėl prekių fizinio pažeidimo, kai tai lemia gamtinės sąlygos.

Durų atidarymas

Šis ekonominis terminas yra taikomas tuomet, kai parduotuvė taiko dideles nuolaidas jos atidarymo dienos proga. Paprastai tokiu metu yra siūloma įsigyti ribotą kiekį arba per ribotą laiko tarpą ypatingai patrauklių prekių už itin mažą kainą. Šie pasiūlymai yra skirti pritraukti daugiau pirkėjų parduotuvės pirmąją atidarymo dieną ir taip įsiūbuoti parduotuvės prekybą ateinančiu periodu.

Laimingoji valanda

Tai yra rinkodaros strategija, kuria remiantis parduotuvėse yra paskelbiamos trumpą laiko tarpą galiojančios akcijos daugeliui prekių. Taip yra paskatinamas pirkėjų susidomėjimas siūlomomis prekėmis. Istoriškai tokio tipo pardavimai atsirado devyniolikto amžiaus pabaigoje Amerikoje, siekiant pagyvinti vangią sausio mėnesio prekybą.