Juvelyrinių dirbinių grąžinimas

Prekių grąžinimas Lietuvoje po truputį sukelia vis daugiau klausimų, šia tema kyla diskusijos. Žmonės ėmė reikalauti daugiau teisių ir galimybių grąžinti nepatikusias, brokuotas ar tiesiog jiems nereikalingas prekes. Kartais tai pavyksta atlikti sėkmingai, kartais – ne. Dažniausiai susitinkame su rūbų grąžinimu, šių parduotuvės paprastai turi tam skirtą atskirą tvarką, taisykles ir greitai susidoroja su situacija. Sunkiau būna su žaislais, elektronika, bet sunkiausiai būna norint grąžinti juvelyrikos ir bižuterijos gaminius. Nenustebkite jei bandant grąžinti papuošalą atgal į parduotuvę šie gali visiškai jo nepriimti. Tad ką galima pasakyti apie juvelyrinių dirbinių grąžinimą ir ką turėtume žinoti prieš įsigyjant papuošalą sau ar artimam.

Lietuvoje yra specialios Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės, kurios yra patvirtintos paties ūkio ministro. Šiose taisyklėse yra patvirtinta, kad vartotojas turi teisę per 14 kalendorinių dienų nuo prekės įsigijimo grąžinti arba pakeisti prekę jei: nepatiko prekės forma, spalva, modelis, arba prekė tiesiog yra prasta ir nekokybiška. Keičiant prekę pagal šį įstatymą prekė turi būti nepažeista, nesugadinta ir turi būti išlaikiusi savo prekinę išvaizdą. Tačiau Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės galioja ne visoms prekėms. Yra išskirtas prekių sąrašas, kuriam yra taikoma kitokia tvarka. Šiame sąraše galite rasti elektros prietaisus, žaislus, žaidimus, knygas, kosmetikos ir parfumerijos gaminius ir būtent juvelyrikos dirbinius. Kodėl taip yra?

Apie juvelyrinių dirbinių grąžinimą vertėtų žinoti tai, kad pardavėjas pasilieka teisę sau Jums prekės neiškeisti arba nepriimti atgal. Pagrindinė priežastis – įrodymas, kad jei papuošale yra brokas, ar tikrai jis jau ten buvo. Tačiau paprastai siekiant išlaikyti klientą pardavėjas leidžiasi į kalbas ir priima prekes, kurios bent jau neturi broko. Šiuo klausimu deja dar įstatymai yra netobuli tiek vartotojui, tiek pardavėjui, tačiau su laiku reikia tikėtis, šis klausimas bus sprendžiamas.