Lietuvių produkcija Pietų Europoje

Pesimizmo kupini Lietuviai, nuvertina savo šalį ir yra įsitikinę, kad svetur gyventi yra geriau. Dažnas svajoja apie tobulą gyvenimą saulėtose pietų Europos šalyse, kur plačios darbo galimybės, šiltas klimatas ir džiaugsmo kupini gyventojai. Tačiau, priešingai nei patys lietuviai, Pietų Europos gyventojai vertina mūsų šalį ir ypatingai čia pagamintas prekes. Avalynės bei drabužių siuntos į Portugaliją, Italiją ir kitas Europos šalis ,,plaukia” nuolatos, tačiau retas vietinis gyventojas apie tai žino.

Atrodo, turtingos šalys Italija, Ispanija, Portugalija ir kitos, bet vis tiek įsileidžia lietuvių produkciją į savo rinką ir labai vertina jos kokybę. Portugalija gali didžiuotis surenkamu derliumi, brandžių vynų kolekcijomis. Ispanijos kurortų lankytojai tiesiog liaupsina šalies grožį, tautos svetingumą, o Italai džiūgauja pasipuošę dailiausiais dizainerių kurtais apdarais. Lyg ir nieko netrūksta, tačiau vis tiek daugybės Lietuvos įmonių siuntos į Portugaliją, Ispaniją ar kitur keliauja nepaliaujamai. Lietuvoje gaminti apdarai dažniausiai pasižymi aukšta kokybe. Ypatingai populiari prekė – odiniai batai.

Jau nuo senų senovės siuvimas yra viena populiariausių veiklų, ypatingai Lietuvoje, kur tam tikru periodu dauguma namų šeimininkių gebėjo aprūpinti save ir visą šeima apdarais. Tai lėmė, kad siuvėjos specialybė yra paklausi mūsų valstybėje, o ir darbo jėga nėra brangi. Tuo pasinaudodamos įmonės gamina produkciją ir gabena ją į kitas šalis, kur gali parduoti brangiau nei čia, dėl aukštesnio pragyvenimo lygio.

Eksportas svetur taip pat sustiprina ir Lietuvos logistikos sektorių. Iki šiol logistikos ir transportavimo įmonės įneša didžiąją dalį Lietuvos BVP, o pavieniai eksportuotojai tai tik sustiprina. Čia pasitarnauja ir patogi valstybės lokacija kitų šalių atžvilgiu. Pagamintą produkciją patogu paskirstyti visomis kryptimis, todėl išvengiama sunkumų bei didelių išlaidų.

Be visa to, paplitus internetinei prekybai, keliai lietuviškos produkcijos platinimui atsivėrė dar plačiau. Tapo lengviau pasiekti vartotojus, pateikti jiems išskirtinio dizaino drabužius bei avalynę. Taip pat ir smulkesnio masto pardavėjai gali įsilieti į rinką, jiems nebereikia ieškoti bendradarbiaujančių pardavėjų užsienio šalyse. Tokiu būdu atsiveria dar didesnės galimybės platinti lietuvišką produkciją ir garsinti šalies vardą.